Figyelem! Információk az online beiratkozáshoz!

Kedves 8. osztályosok és Szüleik!

 

Szeretettel köszöntjük a 2021/22-es tanév 9. évfolyamos diákjainkat és szüleiket!

Az alábbiakban az idei évi beiratkozással kapcsolatos teendőkről adunk tájékoztatást.

Az idei tanévben a járványhelyzet miatt a középfokú oktatási intézményekbe való beiratkozás online módon kerül megszervezésre a KRÉTA rendszeren keresztül.

A beiratkozás két szakaszból áll:

 I. Adatellenőrzés, javítás és hiánypótlás a KRÉTA rendszeren keresztül (június 15-21.

II.„Beiratkozás” június 22-24.

 

 

I. A SZÜLŐK/TÖRVÉNYES KÉPVISELŐK TEENDŐI június 15-21.

  • Az e-Ügyintézés felületén 2021. június 15-től megnyílik a lehetőség a szülők/törvényes képviselők részére, hogy – a középfokú intézménybe felvételt nyert – gyermekeik adatait beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítségével, legkésőbb június 21-ig!
  • Az adatbeküldésre kétféle lehetőség van:
  • a) A beiratkozással érintett tanuló általános iskolája használja a KRÉTA rendszert

A szülő/törvényes képviselő az általános iskolai gondviselői azonosítójával és jelszavával bejelentkezik az általános iskola e-Ügyintézés felületére.

Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő személyes adatait a felületre, amelyet a szülő/törvényes képviselő ellenőriz, és ha kívánja, módosíthatja, kiegészítheti azokat.

b) A beiratkozással érintett tanuló általános iskolája nem használja a KRÉTA rendszert

A szülő/törvényes képviselő az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/) keresztül ideiglenes regisztráció létrehozása után belép a KRÉTA e-Ügyintézés felületére és kiválasztja a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) ügyintézést. A felületen kitölti a gyermek személyes és lakcím adatait, továbbá a szülők/törvényes képviselőkre vonatkozó, valamint a beiratkozáshoz szükséges adatokat.

Mindkét esetben a szülő/törvényes képviselő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén betöltött/beírt oktatási azonosító, illetve név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.

Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer fogadja a középfokú intézmény KRÉTA rendszerébe beküldött adatokat, és dokumentumokat.

Abban az esetben, ha a szülő/törvényes képviselő által megadott adatok alapján a rendszer nem találja meg a tanulót a kiválasztott középfokú intézmény adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés felületén egy üzenet jelenik meg a szülő/törvényes képviselő részére, amely felhívja a figyelmet az adatok pontosítására.

Ha a szülő/törvényes képviselő azt tapasztalja, hogy az adatok helyesen kerültek megadásra, de a felületen továbbra is az adatpontosításra vonatkozó figyelmeztetés jelenik meg, akkor kérjük, vegye fel a kapcsolatot az érintett középfokú intézménnyel.

Elérhetőségeink: telefon:82/512-128, vagy e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

A szülők/törvényes képviselők által megadott adatok csak annak a középfokú intézménynek a KRÉTA rendszerében jelennek meg, amely középfokú intézménybe a gyermek felvételt nyert.

A szülők/törvényes képviselők megtehetik, hogy a beiratkozáskor keletkező megszemélyesített dokumentumokat kinyomtatják, és az aláírt dokumentumok másolatát feltöltik az e-Ügyintézés BKI felületének „A döntéshez szükségesdokumentumok, igazolások” blokkjába, amely másolatok az adatokkal együtt átkerülnek a középfokú intézmény KRÉTA felületére.

A beiratkozáskor történő személyes megjelenés esetén az eredeti, aláírt példányokat magával tudja vinni a szülő/törvényes képviselő a középfokú intézménybe. Ha a szülő/törvényes képviselő nem tudja kinyomtatni a szükséges dokumentumokat, ebben az esetben a középfokú intézmény feladata ezt elvégezni.

II. TEENDŐK A BEIRATKOZÁS NAPJAIN 2021. június 22-24.

A járványhelyzetre való tekintettel a beiratkozáshoz szükséges dokumentumok leadása a következőképpen történik.  2021. június 22-24. között az iskola portáján kérjük leadni az alábbi dokumentumokat egy nagy, névvel és osztállyal ellátott, lezárt borítékban

A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:

  • Általános iskolai bizonyítvány
  • „Értesítés iskolaváltoztatásról” nyomtatvány (az általános  iskolában kapják a diákok)
  • Egészségügyi törzslap
  • Diákigazolvány igényléséhez az illetékes Okmányirodát szükséges felkeresni (érvényes személyigazolvánnyal, lakcímkártya kell megjelenni, fényképet helyben készítenek, mindez ingyenes) Az okmányirodában kapott NEK-azonosító nevű lapot a beiratkozáskor kell leadni

Kaposvár, 2021. 06. 09.

Vámosi László

igazgató