Kedves 8. osztályosok és Szüleik!
Szeretettel köszöntjük a 2021/22-es tanév 9. évfolyamos diákjainkat és szüleiket!
Az alábbiakban az idei évi beiratkozással kapcsolatos teendőkről adunk tájékoztatást.
Az idei tanévben a járványhelyzet miatt a középfokú oktatási intézményekbe való beiratkozás online módon kerül megszervezésre a KRÉTA rendszeren keresztül.
A beiratkozás két szakaszból áll:
I. Adatellenőrzés, javítás és hiánypótlás a KRÉTA rendszeren keresztül (június 15-21.
II.„Beiratkozás” június 22-24.
I. A SZÜLŐK/TÖRVÉNYES KÉPVISELŐK TEENDŐI június 15-21.
- Az e-Ügyintézés felületén 2021. június 15-től megnyílik a lehetőség a szülők/törvényes képviselők részére, hogy – a középfokú intézménybe felvételt nyert – gyermekeik adatait beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítségével, legkésőbb június 21-ig!
- Az adatbeküldésre kétféle lehetőség van:
- a) A beiratkozással érintett tanuló általános iskolája használja a KRÉTA rendszert
A szülő/törvényes képviselő az általános iskolai gondviselői azonosítójával és jelszavával bejelentkezik az általános iskola e-Ügyintézés felületére.
Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő személyes adatait a felületre, amelyet a szülő/törvényes képviselő ellenőriz, és ha kívánja, módosíthatja, kiegészítheti azokat.
b) A beiratkozással érintett tanuló általános iskolája nem használja a KRÉTA rendszert
A szülő/törvényes képviselő az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/) keresztül ideiglenes regisztráció létrehozása után belép a KRÉTA e-Ügyintézés felületére és kiválasztja a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) ügyintézést. A felületen kitölti a gyermek személyes és lakcím adatait, továbbá a szülők/törvényes képviselőkre vonatkozó, valamint a beiratkozáshoz szükséges adatokat.
Mindkét esetben a szülő/törvényes képviselő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén betöltött/beírt oktatási azonosító, illetve név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.
Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer fogadja a középfokú intézmény KRÉTA rendszerébe beküldött adatokat, és dokumentumokat.
Abban az esetben, ha a szülő/törvényes képviselő által megadott adatok alapján a rendszer nem találja meg a tanulót a kiválasztott középfokú intézmény adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés felületén egy üzenet jelenik meg a szülő/törvényes képviselő részére, amely felhívja a figyelmet az adatok pontosítására.
Ha a szülő/törvényes képviselő azt tapasztalja, hogy az adatok helyesen kerültek megadásra, de a felületen továbbra is az adatpontosításra vonatkozó figyelmeztetés jelenik meg, akkor kérjük, vegye fel a kapcsolatot az érintett középfokú intézménnyel.
Elérhetőségeink: telefon:82/512-128, vagy e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A szülők/törvényes képviselők által megadott adatok csak annak a középfokú intézménynek a KRÉTA rendszerében jelennek meg, amely középfokú intézménybe a gyermek felvételt nyert.
A szülők/törvényes képviselők megtehetik, hogy a beiratkozáskor keletkező megszemélyesített dokumentumokat kinyomtatják, és az aláírt dokumentumok másolatát feltöltik az e-Ügyintézés BKI felületének „A döntéshez szükségesdokumentumok, igazolások” blokkjába, amely másolatok az adatokkal együtt átkerülnek a középfokú intézmény KRÉTA felületére.
A beiratkozáskor történő személyes megjelenés esetén az eredeti, aláírt példányokat magával tudja vinni a szülő/törvényes képviselő a középfokú intézménybe. Ha a szülő/törvényes képviselő nem tudja kinyomtatni a szükséges dokumentumokat, ebben az esetben a középfokú intézmény feladata ezt elvégezni.
II. TEENDŐK A BEIRATKOZÁS NAPJAIN 2021. június 22-24.
A járványhelyzetre való tekintettel a beiratkozáshoz szükséges dokumentumok leadása a következőképpen történik. 2021. június 22-24. között az iskola portáján kérjük leadni az alábbi dokumentumokat egy nagy, névvel és osztállyal ellátott, lezárt borítékban
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:
- Általános iskolai bizonyítvány
- „Értesítés iskolaváltoztatásról” nyomtatvány (az általános iskolában kapják a diákok)
- Egészségügyi törzslap
- Diákigazolvány igényléséhez az illetékes Okmányirodát szükséges felkeresni (érvényes személyigazolvánnyal, lakcímkártya kell megjelenni, fényképet helyben készítenek, mindez ingyenes) Az okmányirodában kapott NEK-azonosító nevű lapot a beiratkozáskor kell leadni
Kaposvár, 2021. 06. 09.
Vámosi László
igazgató